سه‌شنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۸۸

به خودم آفرین گفته بودم

.
خنده‌دار این است که می‌خواستم امسال کنکور بدهم و در یکی از رشته‌های علوم انسانی دوباره درس بخوانم. خیلی مصمم.
.

۶ نظر:

ناگهان گفت...

خنده دارترش این است که این موضوع اپیدمی است فکر کنم. پرستو دوکوهکی دیروز نوشته بود که تصمیم داشته برای جی آر ای بخواند و بعد برود یک دانشگاه خوب، نه تنها علوم انسانی، که جامعه شناسی بخواند. من هم، با این که لیسانسم هم همان علوم انسانی است، هفت هشت ماهی هست تصمیم گرفته ام جامعه شناسی بخوانم بقیه اش را!! و البته سر حرفم هستم هنوز!

ناشناس گفت...

salam...
kojash khande dare?chi az in behtar ke adam har rooz bere jolo...chera GRE dadan khande dare?
aslan intor nist 3pnood e aziz...talash kon...wa inkaro bokon...amma ta waghti be nazaret khande dare nagoo kheili mosammam...
doost dare hamishegie to wa neweshtehayat

معترض گفت...

یکی به این ناشناس احمق بگه، یه کم در مورد مسائل و سخنان مزخرف رهبر چیری بخونه...
مساله شرکت سپینود در علوم انسانی نیست بلکه مساله این است که دیگر علوم انسانی در این مملکت داره تعطیل میشه و علوم شیطانی را درس میدن...
بدم میاد فوری آدم رو نصیحت و دلداری مزخرف میکنن این مردم

haafez گفت...

خنگم که دوبار خوندم تا فهمیدم؟

ناشناس گفت...

motareze aziz,
are midooni moshkel chie ke waze mamlekat ine?midooni moshkel chie ke rahbar in sakhifiat ro mige?midooni moshkel chie ke oloome ensani mishe oloome sheitani?
ine ke man inghad ahmagham ke too USA ba wojoode inke daneshjooye PhD engineering hastam miram sare kelasaye sociology mishinam,ba va too doreye MS am too Paris Engineering mikhoondam amma sare kelasaye Philosophy too Sorbonne mishestam...
amma to millionha mesle to hanooz az inke yeki doos dare jame wa adamsh roshd konan narahat mishe...
bezar man ahmagh bemoonam
wa to too gandabi ke esmesh Irane dasto pa bezani
amma hadafe mano amsale man taghire sharayete mojoode hatta age 50 sal tool bekesh amma moteassefane oon moghe ba kasaei messe to barkhord mikonim...ke hichwaght nemishe ghaneeshoon kard too eshtebahan midooni chera chon to wa amsale to nemidoonan ke nemidoonan...
bemoonid to gandabi ke khodetoon wase khodetoon doros kardid ke az mast ke bar mast...
lotfan bikhodi zheste roshanfekri nagir ke ma alan ke 27 salemoone in zhesta male 20 salegimoon bood...
cheghad ahmagh boodan shirine...

To 3pnood:
hanoozam rah wase taghire oza daste khodemoone be sharti ke shookhi be jeddi tabdil beshe...sahme saba in Iran nist...

doost dare to 3pnood

فربد گفت...

سلام سپینود خانم. من نه مثل ِناشناس، و نه مثل معترض، از انگیزه ها و اهدافتون واسه این چیزی که به حق هم "عقل آفرین می زندش" دارد، بااطلاع نیستم. یه لحظه احساس کردم این دو دوست ِ عزیز از خودتان بیشتر از انگیزه ها و هدفتون مطلع اند! در واقع قصد ام از کامنت گذاری این بود که، بگم، من چون بیشتر از یکی دوسال نیست که از جو ِ زیبای کنکوری ِاین مملکت بیرون اومده ام، می تونم در مورد ِ تصمیمتون کمکتون کنم. مثلا می تونم بهتون منابع دقیق ِ کنکور انسانی 89 رو اطلاع بدم، و بهتون این خبر ِخوش رو بدم که: بازار ِکنکور، مثل ِ بقیه ی بازار های این سرزمین ِمادری، کثیف است: رقابت های کثیف، بازاریابی های کثیف تر؛ اما واقعیت این است که، این بلبشو به نفع داوطلبان هوشمند تمام می شود. به این خاطر که، الآن کتاب ِکنکور هایی در بازار است، که از لحاظ ِکیفیت (ِشاید صرفا کنکوری) در سطح بسیار بسیار بالایی قرار دارد؛ تا آنجا که شما صرفا با مطالعه ی آن ها، و صرف ِ زمانی نه چندان زیاد، اما معقول، به هر سطح موفقیتی که مورد ِانتظارتان هست نایل می شوید. من خود رشته ام ریاضی است، در دانشگاه هم همین طور. اما دوستان ِ انسانی ِموفق دارم، که احتمالا توصیه هاشان بسیار کمک کننده است.
فقط نکته ای که توجه ام را جلب کرد، این بود که، افعالتان همه زمان ِ گذشته داشند: "بودم" ، "می خواستم"، و وجه ِ التزامی ِ "بدهم".
امیدوارم نکته ی قابل ِ توجه ای نباشد.
راستی! خودم را معرفی کنم: من فربد هستم، که به صورت ِ اتفاقی در پارک ِملت، هنگامی که خانمی که نمی دانم اسمشان چی بود، احتمالا برای آقای "معین"، کتاب ِتازه-چاپ-شده ی داستان های کوتاهتان را می خواندند، (صاحبان ِ بلاگ ِ "منو" را می گویم) با آنها آشنا شدم. و از لطف ِ آنها، تبدیل شدم به علاقه مندان ِ به نوشتن و نوشته های شما. باشد که مورد ِآزارتان نباشم(: .

و تنها یک چیز دیگر!: فقط چیزی که قابل ِگفتن به نظرم آمد درباره ِبحث - در واقع "جدل" - ناشناس و معترض، این است که، ناشناس هیچ توهین و آفنسی به کسی نداشت، در صورتی که معترض، بی هیچ دلیلی، و بی هیچ ملاحظه ای، ایشون رو "احمق" خطاب کرد. باعث تاسف است که در جایی فرهنگی، انقدر راحت زیر ِپا می گذاریم انسانیت و اخلاق ِ متوسط را(:.